Tijdens een analyse van de administratie kijken we naar volgende zaken:
Is er het boekhoudpakket performant?
Opschonen van het grootboekschema. Aansluiting met sociaal secretariaat, Departement CJM, interne rapportering, ...
Opzetten van een analytische boekhouding die spoort met de noden van de organisatie
Input van gegevens optimaliseren. Evolueren naar wekelijkse input.
Opzetten van automatische processen
import rekeninguittreksels en journaalposten sociaal secretariaat
betalen vanuit de boekhoudsoftware en automatisch afpunten van betalingen
afschrijvingen berekenen en boeken via de software
verkoopfacturen importeren of maken vanuit de software
goedkeuring van facturen
Digitalisering. Werken met een cloudoplossing, vermijden van dubbele input, serverstructuur optimaliseren, ...
Waarderingsregels herbekijken.
Begrotingen. Exceldocumenten optimaliseren voor links met de boekhouding.
Rapportering. Creëeren van rapporten die voldoen aan de noden van de organisatie (productie, zakelijke leiding, raad van bestuur, ...)